دیجیتال مارکتینگ

پادکست ترفندهای عنوان نویسی جذاب در تولید محتوا

فهرست مطالب این پادکست را می خوانیم :

پادکست ترفندهای عنوان نویسی جذاب در تولید محتوا می تواند به شما ارائه یک تیتر جذاب و مناسب کمک کند پس از آن کامل استفاده نمایید.

عنوان نویسی جذاب یا همان تیتر نویسی در تولید محتوا، تاثیرات بسزایی در جذب مخاطب خواهد داشت.

بسیار از مدیران و نویسندگان وب سایت ها به دنبال یادگیری در جهت تیتر نویسی جذاب و کاربردی هستند.

مطالعه ترفندهای عنوان نویسی جذاب در تولید محتوا

طبق مقاله سایت Moz (اینجا بخوانید) ۸۰ درصد مخاطبان سایت ها به عنوان های جذاب نگاه می کنند و همین قضیه باعث حضور بیشتر و بانس ریت بهتری خواهد شد.

این پادکست بر گرفته شده از علم وب و ویرایش و بازبینی نهایی توسط وبمستر پلاس، با اجرای صادق رشیدیان تهیه و آماده شده است.

با ترفندهای عنوان نویسی جذاب در تولید محتوا آمار بازدید و ماندگاری مخاطبین سایت را می توانید افزایش دهید.

۱- از اعداد در تیترنویسی استفاده کنید

یکی از موارد مهم برای جذاب کردن محتوای سایت، استفاده از اعداد در ابتدای عنوان می باشد.

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا اعداد جذاب هستند؟!

چون به مخاطب این باور را انتقال می دهد که یادگیری چند نکته و ترفند می تواند مشکلشان را حل کند.

مثال ها :

  • ۳ افزونه کش که سرعت سایت وردپرس را افزایش می دهد
  • ۵ روش که فروش آنلاین از طریق سایت افزایش پیدا می کند
  • ۴ صفحه ساز وردپرسی که سایت را متحول خواهد کرد
  • ۱۰ دلیل برای این که چرا کار آفرین شویم

۲- از کلمه راهنمای در عنوان نویسی استفاده کنید

هنگامی که در عنوان مطلب از کلمه راهنما استفاده می کنید در واقع به مخاطبین سایت اعلام می کنید که این مطلب کامل و جامع هست و نیازی به جستجو در سایر سایت ها نیست و شما می توانید مطلبی کامل را بخوانید. البته در عمل هم نشان دهید تا اعتماد کاربر را جلب کنید و از رقبایتان هم یک قدم جلوتر باشید.

مثال ها :

  • راهنمای گام به گام سئو
  • راهنمای استفاده سریع برای افزونه کش
  • راهنمای تنظیم افزونه yoast seo
  • راهنمای سرچ کنسول برای همه مدیران سایت

۳- حس کنجکاوی مخاطب را بیشتر کنید

در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام، با عناوین و تصاویر جذاب روبرو شدید و آنها را باز کردید، این همان برانگیخته کردن حس کنجکاوی مخاطب هست.

مثال ها :

  • ۳ راهکاری که درآمدم در اینترنت بیشتر شد
  • ۴ نکته مهمی که در سئو توانستم کسب کنم
  • ۱۰ موردی که قبل از کارآفرین شدن باید بدانیم
  • ۵ نکته ای که به افزایش محصولاتم در اینترنت کمک کرد

 

۴- مشکل مخاطب را حل کنید

هنگامی که شما در گوگل جستجو می کنید به دنبال پاسخی برای سوال و حل مشکل هستید. قطعا مخاطب هم به دنبال پاسخ سوال و حل مشکلش بوده و به همین جهت به سایت شما مراجعه کرده است. در تولید محتوا سعی کنید مشکلی را از مخاطب حل کنید و با اضافه کردن چگونه در ابتدای عنوان به آن کمک کنید.

مثال ها :

  • چگونه توانستم به صفحه اول گوگل در کمتر از ۳ ماه برسم
  • چگونه درآمدم از طریق فروشگاه اینترنتی به ۵ میلیون تومان در ماه رسید
  • چگونه در فروش محصولاتم می توانم موفق شوم
  • چگونه سرعت سایت را بهینه و سریعتر کنم

۵- حسی بنام از دست دادن را به مخاطب منتقل کنید

در مخاطب باید حسی ایجاد کنید که اگر روی عنوان مطلب شما کلیک نکرد مطلبی ارزشمندی را از دست داده است.

مثال ها :

  • ۴ دلیل برای این که سرعت سایت شما کم شده است
  • با سئو ایا می توانیم فروش را بیشتر کنیم
  • ۶ دلیل برای استفاده از قالب چند منظوره وردپرس
  • چرا بیشتر کسب و کارها در در یک سال شکست می خورند

۶- زندگی مخاطبین را تغییر دهید

ما به دنبال آن هستیم که زندگی مان را تغییر دهیم. این تغییر هم می تواند کوچک یا بزرگ باشد، مهم کیفیت تغییر است.

مثال ها :

  • تکنیک ساده که باعث افزایش تعداد فالورهای پیج اینستاگرام می شود
  • ۵ راز که سرعت سایت افزایش پیدا می کند
  • ۳ دلیل که باید کارآفرین و مستقل شوید
  • ترفندهایی ساده برای رسیدن به درآمد از طریق سایت

۷- مخاطبین را از شکست خوردن بترسانید

قطعا هر فردی از شکست خوردن در انجام مسیر و فعالیتی می ترسد. پشت هر موفقیتی، شکستی نهفته است و قرار هست به مخاطبین تان کمک کنید تا شکست را درک کنند و به موفقیت بزرگ دست پیدا کنند.

مثال ها :

  • چرا نمی توانیم از سایت به درآمد مناسب برسیم
  • چرا همیشه رقبایتان در کسب و کارشان موفق تر هستند
  • چرا در سئو سایت صبور نیستیم و انتظار داریم سریع به نتیجه برسیم
  • چرا افراد نمی توانند از اینستاگرام درآمد داشته باشند

۸- موارد منفی را به مخاطبین شفاف بگویید

شفافیت در بیان یک نکته منفی می تواند عامل موفقیت و رشد باشد. گاها نیاز هست به مخاطبین از نکات منفی برای رسیدن به نکات مثبت مواردی را برای آنها بگوییم.

مثال ها :

  • چرا هر چقدر که محتوا تولید می کنیم دیده نمی شویم
  • چرا لندینگ پیج محصول نتیجه مثبتی نداشت
  • اگر این نکات مهم را در تولید محتوا رعایت نکنید با شکست بزرگی روبرو خواهید شد
  • چرا کاربران برای خرید به سایت اعتماد نکردند

۹- مخاطبین را متعجب و متحیر کنید

تا حالا برایتان پیش آمده حرفی گفته باشید که بقیه متعجب شوند و به شما بگویند چرا چنین حرفی را گفتید. ما می خواهیم به مخاطب چنین حرف هایی را بگوییم، تا این که پایان مطالب را کامل خوانده و متوجه شوند.

مثال ها :

  • با ۲۰۰ مگابایت یک سایت دانلود راه اندازی کنید
  • با ۱۰۰ هزار تومان در بزرگترین کمپین تبلیغاتی، محصولات را معرفی کنید
  • تولید محتوا، سایت شما را در کمتر از یک هفته پربازدید می کند
  • سئوی سایت، درآمد شما را در ماه ۱۰ میلیون تومان خواهد کرد

۱۰- سوال جذاب و کاربردی مطرح کنید

پرسش و پاسخ جذاب و کاربردی می تواند توجه مخاطب را جلب خواهد کرد. پس از این راهکار برای جلب توجه مخاطب در تیتر نویسی استفاده می کنیم.

مثال ها :

  • چرا سرعت سایت تاثیر مستقیمی در موفقیت و رشد کسب و کار خواهد داشت
  • چرا باید از وردپرس برای راه اندازی سایت استفاده کنیم
  • چرا فروشگاه اینترنتی می تواند ما را به درامد بالا برساند
  • چرا سئو سایت را به متخصص آن باید بسپاریم

۱۱- پیش بینی کنید

همه ما به دنبال پیش بینی کردن آینده هستیم و بقیه هم از آن استقبال می کنند پس با بیش بینی کردن بگوییم در اینده امکان دارد این اتفاق بیفتد و آن را به مخاطب بگوییم.

مثال ها :

  • آینده سئو در سال ۲۰۲۰ که باید بدانید
  • تولید محتوا در ۵ سال آینده
  • رشد فروشگاه اینترنتی در ۱ سال آینده
  • پیشرفت وردپرس در ۲ سال آینده

۱۲- از کلمه کمک در عناوین استفاده کنید

همه ی ما در زندگی نیاز به کمک بقیه داریم و خواهیم داشت. پس با کلمه کمک به مخاطبین انگیزه ی بالا بدهید تا محتوا را بخوانند.

مثال ها :

  • چگونه با کمک افزونه کش سرعت سایت را بالا ببریم
  • چگونه با کمک این راهکارها فروش محصولات خود را افزایش دهید
  • چگونه با کمک شبکه های اجتماعی بهتر دیده شویم

۱۳- ترس های بزرگ ایجاد کنید

بسیاری از ما ترس های کوچک و بزرگی در زندگی داریم. با گفتن این ترس ها در عنوان مطلب می توانید مخاطب را جذب کنید.

مثال ها :

  • چرا شما نمی توانید به اندازه سایت نکست وان موزیک موفق شوید
  • چرا افراد محتوای قدرتمند و پربازدید تولید می کنند ولی شما نمی توانید

۱۴- اطلاعات غیر معمول و غیر عادی دهید

اطلاع از محتوایی که هیجانی بوده و به راحتی در دسترس نیست، می تواند برای مخاطب کاربردی و جذاب باشد.

مثال ها :

  • ۴ راه ساده که که باعث افت سئوی سایت خواهد شد
  • ۲ روش ناشناخته که می توانید بازدید سایت را افزایش دهید

۱۵- اطلاعات خاص و منحصر به فرد به مخاطبین بدهید

بیان اسرار و مسائلی که گاها گفته نمی شود می تواند باعث جلب اعتماد بیشتر مخاطبین گردد. بسیاری از افراد هراس بیان کردن مسائل خاص را دارند ولی شما با بیان این مورد در عنوان حس بهتری به مخاطب بدهید.

مثال ها :

  • ۳ نکته ای سئو که هیچ کس به شما نخواهد گفت
  • نکات گفته نشده ایمیل مارکتینگ را بدانید

 

۱۶- بیان مشکل و راه حل در عنوان نویسی

مشکلی را مطرح و راه حل آن را ارائه دهید. می توانید در این نوع عنوان نویسی از کلمه  ” بدون ” استفاده کنید.

مثال ها :

  • چگونه بدون این که با خطای ۴۰۴ مواجه شویم ادرس ها را حذف و سپس ریردایرکت کنیم
  • چگونه بدون پرداخت هزینه برای سایت به بازدیدکننده بیشتری برسیم

۱۷- عناوین را چالشی مطرح کنید

مسائلی که چالشی باشند از مخاطبین بیشتری برخودار هستند این موارد را قطعا در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی مشاهده کردید و همین مسئله باعث شده مخاطبین بیشتری صفحه مورد نظر را دنبال کنند. شما هم در عناوین از این ترفند استفاده کنید.

مثال ها :

  • دلایلی که متخصصین سئو اینده سئو را نمی توانند به درستی پیش بینی کنند
  • ۳ دلیل که محتوا می نویسم ولی نتوانستم موفق شوم

۱۸- از اشتباهات در عناوین استفاده کنید

بیان اشتباهات می تواند به دیگران کمک کند تا آن اشتباه را مجددا انجام ندهند و از تجربیات شما استفاده کنند. پس این ترفند را می توانید در مسیر درست بکار ببرید.

مثال ها :

  • مواردی دوست داشتم هنگامی که تولید محتوا را شروع کردم فردی با تحربه بهم می گفت

۱۹- روش هایی که انجام دادید و به موفقیت رسیدید را به دیگران انتقال دهید

بسیاری از افراد مشتاق این هستند وقتی فردی در یک مسیر موفق شده است آن را بیان کند تا بقیه هم بتوانند آن را انجام، و به موفقیت برسند.

مثال ها :

  • چگونه توانستم رتبه یک گوگل را از آن خودم کنم
  • روشی که توانستم فالورهایم را به ۲۰ هزار نفر برسانم

۲۰- مسائلی که مخاطبین نمی دانند به آنها بگویید

بسیاری از افراد متخصص نیستند، و شما در موضوعی تخصص دارید، با بیان این مورد می توانید حس اعتماد را در مخاطبین بیشتر کنید.

مثال ها :

  • ۵ فاکتور در رتبه بندی سایت که از انها اطلاع ندارید
  • ۳ تکنینک مهم و کاربردی برای بالا بردن بانس ریت سایت که تا حالا توجه نکردید

۲۱- ابزار مورد نیاز و کاربردی را معرفی کنید

در حوزه هایی که فعالیت دارید قطعا ابزارهایی برای رسیدن به هدف وجود داشته است، با معرفی آن می توانید به مخاطبین، کمک کنید.

مثال ها :

  • ۵ ابزاری که برای پیدا کردن کلمات کلیدی به کمک شما می ایند
  • ۶ افزونه ای که در وردپرس برای سایت ضروری هستند

» پادکست نکات مهم در تولید محتوا برای سایت می تواند به شما کمک کند …

🎙با هم بشنویم »
پادکست ماراتن بازاریابی محتوایی

دریافت و شنیدن پادکست ترفندهای عنوان نویسی جذاب در تولید محتوا ::

 

دریافت پادکست ترفندهای عنوان نویسی جذاب در تولید محتوا

کانال تلگرام وبمستر پلاس
برچسب ها

صادق رشیدیان

صادق رشیدیان هستم :) عاشق حال خوب ... علایق و فعالیتم دیجیتال مارکتینگ ، گویندگی و دوبله میشه اشاره کرد. پر انرژی ؛ خلاق ؛ فعال و ایده پردازم. برای همراهی و حمایت شما ، وبمستر پلاس رو شروع کردم... خوشحال میشم نظرات و پیشنهادتتون رو برام بفرستین تا بهتر بشیم ;)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن