معرفی و رپورتاژ

پادکست ۷ ایده استراتژی تولید محتوا

ایده هایی مهم برای تولید یک محتوای همه پسند :)

۵/۵ - (۱ امتیاز)

در پادکست ۷ ایده استراتژی تولید محتوا به مواردی مهم که کمتر در تولید محتوا به آن پرداخته می شود، می پردازیم تا بتوانیم محتوایی خلاقانه و جذاب ایجاد کنیم. هدف ما در این پادکست راهکارهاییست که کمتر گفته شده یا به آن اهمیت ندادیم و به راحتی گذشتیم.

استراتژی تولید محتوا

۱- محتوا نباید کسل کننده باشد

در محتوایی که تولید می کنید باید حواستان باشد که محتوا کسل و خسته کننده نباشد. به جامعه مخاطبانتان و چیزی که برای آن ها مفید است فکر کنید.

مثلا: شما یک شرکت پشتیبان گیری (بکاپ گیری) از اطلاعات دارید و مطلبی در مورد چرا باید از فایل ها پشتیبان بگیریم؟ تولید می کنیم. این محتوا نمی تواند برای بقیه هیجان انگیز باشد و مطمئنا باید به دنبال راه حلی برای این باشیم که چطور محتوایی در این زمینه می توانیم تولید کنیم که مخاطب را به سمت خود بکشاند.

می توانیم محتوای داستانی این چنینی تولید کنیم: ما یک شرکتی داشتیم و کلی اطلاعات مالی و مشتریان در سیستم شرکت نگهداری می شد و به دلیل عدم داشتن فضای پشتیبان گیری، کلیه اطلاعات ما به دلیل یک اتفاقی غیر عمد، از بین رفت و باعث خسارت های شدید مالی و اعتباری در کسب و کار ما شد. با بیان این داستان و پر و بال دادن به آن می توانیم مخاطب را ترغیب به خرید فضای پشتیبان گیری کنیم. چرا که در ابتدا به داستانی در این مورد پرداختیم و در انتها تشویق به خرید فضای بکاپ گیری کردیم.

💡 پس اگر محتوایی تولید می کنید که دلچسب نیست، به آن نمی توانیم بگوییم بازاریابی محتوا :)

استراتژی تولید محتوا را از همین ابتدا درست بچینید.

۲- اهمیت دادن به جامعه مخاطبان مهم است

رابطه ی عمیقی با جامعه مخاطبانتان ایجاد کنید. محتوایی تولید کنید در مورد مشکلاتشان و اینکه چه کمکی شما می توانید برای آنها انجام دهید تولید کنید. از آنها بپرسید چه محتوایی دوست دارند تا برای آنها تولید و سپس به اشتراک بگذارند. هنگامی که به مخاطبینتان اهمیت دهید، آنها هم توجه بیشتری به شما دارند و محتوا را به سایرین معرفی کرده و به اشتراک می گذارند.

🎙با هم بشنویم »
پادکست معرفی و بررسی افزونه wp rocket

۳- در محتوا سخاوتمندتر باشید

اگر محتوایی تولید می کنید سخاوتمندی را در آن داشته باشید. از مخفی سازی و عدم بیان محتوایی که می تواند برای مخاطبین مفید و کاربردی باشد، جدا خودداری کنید 👍 سخاوتمندی در محتوا حس اعتمادسازی را تقویت کرده و باعث رشد چند مرحله ای و دیده شدن نسبت به رقبایتان خواهد شد.

۴- شفاف تر محتوا تولید کنید

شفافیت از فاکتورهای مهم در تولید محتواست. گاها دیده شده که در محتواها به آمارها و انالیزهایی می پردازند که مفید نیست و صرفا برای این که در محتوا مواردی را بیان کرده باشند گفته می شود. سعی کنید آمار، آنالیز، کمپین های تبلیغاتی، مباحث سئو شامل رسیدن به رتبه مناسب در کلمات کلیدی را در محتوایتان بیان کنید. البته در هر کسب و کاری این شفافیت می تواند متفاوت باشد. مثلا اگر فروشگاه آنلاین دارید می توانید راه های موفقیت در کسب و کار فروشگاهی تان را شفاف و بدون چشم داشت بیان کنید.

۵- در محتوا بیشتر مخالفت کنید

مخالفت در محتوا یک شگرد و ایده ای برای جذب مخاطب می باشد. شما ابتدا با بیان این که چرا این کار و فرایند خوب نیست می پردازید و سپس به جنبه های مثبت آن می رسید. مثلا: چرا راه اندازی استارتاپ مفید نیست؟! یا با استارتاپ پولدار نخواهید شد!

این مخالفت در محتوا و پرداختن به ابعاد منفی و سپس مثبت می تواند مطلب شما را به چالش کشانده و کاربران زیادی را به خود جلب کند. همچنین دید مثبت و روشنی به مخاطبینتان خواهد داد.

🎙با هم بشنویم »
نکاتچه: لحن صحبت با گروه مشتریان

۶- در تولید محتوا عمل گراتر باشید

عمل گرایی در تولید محتوا پیچیده نیست چطور، با این روش :) با کمک صادقانه به افراد و چالش کشیدن خودتان می توانید عمل گرایی را نشان دهید.

به عنوان مثال: ۱۰ اشتباهی که من در تولید محتوا انجام دادم

می توانم اشتباهاتی که در تولید محتوا انجام داده ام را به چالش کشیده و صادقانه آن را به مخاطب ارائه دهم. مخاطبین، به دنبال چنین محتوایی هستند تا با خواندن آن محتوا، اشتباهاتی که ما انجام دادیم، آنها انجام ندهند و همین محتوا می تواند نظرات بسیاری را به سمت ما جلب کند. مطمئن باشید اگر چنین محتوایی تولید کنید، مخاطبان هم آن را به اشتراک می گذارند و از این بهتر برای خالق تولید محتوا چیزی نیست ;)

۷- در تولید محتوا داستان بهتری تعریف کنید

داستان سرایی در تولید محتوا همچنان پرطرفدار و مهارتی مهم است که با کمی تمرین می توانید به این ترفند ویژه دست پیدا کنید. داستان شما در محتوا می تواند شامل: شوخی، تعجب، شوکه شدن و سرگرمی باشد. قصه گویی و داستان سرایی در تولید محتوا یک موفقیت بزرگ بوده که مخاطبین بسیاری را جذب خواهد کرد. داستان موفقیت، داستان شکست، داستان از نوع تجربه، داستان همکاران و اتفاقات جالب روزمره و… از جمله مواردیست که می توان برای تولید محتوا شروع کنید.

🔸 پیشنهاد می کنم داستان بازاریابی محتوا با نیل پاتل + تجربیات شخصی را هم گوش کنید.

با انجام این ۷ ایده استراتژی تولید محتوا مطمئن باشید، مطلبی که تولید می کنید صرفا از نظر شما عالی نیست بلکه از نگاه کاربران عالی، جذاب و مفید می باشد و آنها به پاس تشکر از شما محتوایتان را به اشتراک خواهند گذاشت و این موفقیت بزرگی برای شماست.


دریافت و شنیدن پادکست ۷ ایده استراتژی تولید محتوا ::

🎙با هم بشنویم »
پادکست معرفی و بررسی افزونه صفحه ساز المنتور

دریافت پادکست ۷ ایده استراتژی تولید محتوا

کانال تلگرام وبمستر پلاس

صادق رشیدیان

صادق رشیدیان هستم :) عاشق حال خوب ... علایق و فعالیتم دیجیتال مارکتینگ ، گویندگی و دوبله میشه اشاره کرد. پر انرژی ؛ خلاق ؛ فعال و ایده پردازم. برای همراهی و حمایت شما ، وبمستر پلاس رو شروع کردم... خوشحال میشم نظرات و پیشنهادتتون رو برام بفرستین تا بهتر بشیم ;)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا