سئو و بهینه سازی

[آپدیت جدید گوگل همراه با پادکست] و تکامل لینک ها + nofollow

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بله درست متوجه شدید گوگل آپدیت جدید را در ساعات پیش (September 10, 2019) منتشر کرده است که بعد از ۱۵ سال لینک ها به خصوص nofollow به تکاملی رسیده است.

تاریخچه ای از نوفالو nofollow

همان طور که می دانید گوگل nofollow را برای جلوگیری از اسپم معرفی کرده بود تا بتواند با آنها مقابله کند.

حدودا نوفالو از سال ۲۰۰۵ شروع شد تا اپدیتی که در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۹ شهریور ۹۷) دست خوش تغییراتی شد.

گوگل دو ماهیت و خاصیت جدیدی به لینک ها اضافه کرده است تا شناسایی آنها دقیق تر و بهتر شود.

به جزئیات تغییرات در آپدیت گوگل می پردازیم.

rel=”sponsored” » اسپانسرد (حمایتی) متعلق به موارد حمایتی و هزینه ای؛ شامل رپورتاژ بوده که زین پس باید در رپورتاژها و محتوای حمایتی از آن استفاده کنید.

🎙با هم بشنویم »
پادکست کسب رتبه مناسب محتوا در گوگل

rel=”ugc” » یا User Generated Content، محتوایی که توسط کاربر تولید شده و برای استفاده در نظرات، پست ها و فروم ها باید استفاده کنید.

rel=”nofollow” » همان نوفالو سابق هست که گوگل همچنان شرایط آن را حفظ کرده است و در لینک هایی که به آن نمی خواهید اعتبار بدهید یا توصیه کنید و صرفا نقد و نظری بوده استفاده می شود.

با دریافت این اطلاعات توسط گوگل سیگنال ها و تحلیل از لینک هایی که دریافت می گردد کاملا شناسایی شده و جلوی بسیاری از سوء استفاده های احتمالی گرفته می شود.

سوالات متداولی که می تواند کمک تان کند و تعدادی از آنها که در ذهن تان دارید بیان می کنیم.

آیا نیاز به تغییری در لینک های نوفالو nofollow دارم؟

  • خیر نیازی به تغییر لینک های نوفالو در محتوایتان نخواهید داشت. و اگر لینک های شما حمایتی و تولید شده نیست نیاز به تغییری نیست و همچنان نوفالو با همان شرایط سابق پشتیبانی می گردد.

آیا می توانم بیش از یک rel (خاصیت) در لینک ها استفاده کنم؟

  • بله امکان استفاده از یک rel بوده و در لینک ها می توانید از آن استفاده کنید. مثلا شما لینک حمایتی rel=”ugc sponsored” که نشان از محتوای حمایتی (رپورتاژ) و تولید شده توسط کاربر می دهد. همچنین امکان استفاده از rel جدید rel=”nofollow ugc” هم میسر بوده و می توانید استفاده کنید.

اگر برای تبلیغات از نوفالو nofollow و برای محتوای حمایتی sponsored استفاده کنم نیاز به تغییرات هست؟

  • خیر نیازی نیست ولی اگر محتوای حمایت شده دارید پیشنهاد می شود به rel=”sponsored” تغییر دهید تا سیگنال و تحلیل بهتری گوگل داشته باشد و صرفا به عنوان یک لینک نوفالو شناسایی نگردد.
🎙با هم بشنویم »
پادکست نکات اصولی سئو و 6 تکنیک مهم

آیا نیاز به تغییر لینک برای محتواهای حمایتی (sponsored) هست؟

  • بله اگر می خواهید سیگنال بهتری از لینک های حمایتی (رپورتاژ) توسط گوگل استفاده شود بهتر است که آنها را به لینک حمایتی یا نوفالو تغییر دهید. ولی گوگل پیشنهاد می کند برای نتایج بهتر از rel=”sponsored” استفاده کنید.

اگر از rel اشتباه استفاده کنم مشکلی بوجود می آید؟

  • هیچ مورد اشتباهی در استفاده از لینک حمایت شده برای شما نیست و نگران این موضوع نباشید. اگر هم گوگل مشاهده کند تاثیر چندانی روی آن ایجاد نخواهد کرد و سعی کنید در استفاده از rel درست دقت لازم را داشته باشید که تعیین کنید لینک محتوای شما حمایتی، تولید شده یا نوفالو هستند تا تاثیرات مثبتی از گوگل دریافت کنید.

چرا باید از این خصوصیات جدید گوگل برای لینک ها استفاده کنیم؟

  • استفاده از این ویژگی برای تحلیل بهتر و آنالیز دقیق گوگل انجام می شود و بهتر است از آن در محتواهایتان استفاده کنید و گوگل هم ذکر کرده که می تواند در رتبه بندی شما تاثیرات مثبتی داشته باشد.

این ویژگی از چه زمانی به مرحله اجرا رسیده و چه تاثیری دارد؟

  • تمام این ویژگی ها از همین امروز به مرحله اجرا رسیدند و باید از همین امروز شروع کنید.

منابع گوگل که به شما کمک خواهد کرد:

  • جدول و توضیحات بیشتر و بروز شده گوگل در مورد rel
  • Link schemes

» درباره استراتژی لینک سازی داخلی هم می توانید به این پادکست گوش کنید شاید برای شما مفید باشد.

دریافت و شنیدن پادکست آپدیت جدید گوگل و تکامل لینک ها ::

🎙با هم بشنویم »
پادکست استراتژی لینک سازی داخلی

 

دریافت پادکست آپدیت جدید گوگل ۲۰۱۹ و تکامل لینک ها

کانال تلگرام وبمستر پلاس

صادق رشیدیان

صادق رشیدیان هستم :) عاشق حال خوب ... علایق و فعالیتم دیجیتال مارکتینگ ، گویندگی و دوبله میشه اشاره کرد. پر انرژی ؛ خلاق ؛ فعال و ایده پردازم. برای همراهی و حمایت شما ، وبمستر پلاس رو شروع کردم... خوشحال میشم نظرات و پیشنهادتتون رو برام بفرستین تا بهتر بشیم ;)

نوشته های مشابه

۵ دیدگاه

  1. سلام

    پس این الگوریتم جدیدی که گوگل داده می تونه انقلابی در بحث رپورتاژها هم باشه و به همین سبب سیگنال های بهتری و دقیق تری بهش بده. نمی دونم والا گوگل داره چکار می کنه ؟! گوگل داره انحصاری جلو می ره و می خواد فقط توی خود گوگل همه گردش داشته باشن و ترافیک کمتری رو به بقیه اختصاص بده. شیطنت های زیرکانه ای انجام می ده

    ممنون از این پادکست که تولید کردین و امیدوارم موفق باشین و همچنان ادامه داشته باشه

  2. این تغییرات دستخوش تحولاتی عظیم بوده است و توانسته موج عظیمی را به وجود بیاورد که از ساخت و منبع ویژه برخوردار بود و امکانات ویژه ای را در دسترس داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا