سئو و بهینه سازی

پادکست استراتژی لینک سازی داخلی

Rate this post

پادکست استراتژی لینک سازی داخلی به شما در جهت برنامه ریزی و لینک سازی صفحات کمک می کند.

شنیدن این پادکست برای لینک سازی صفحات داخلی و رسیدن به رتبه ارزشمند پیشنهاد می گردد.

این پادکست با اجرای صادق رشیدیان و برگرفته از وب ۲۴ آماده و تولید شده است.

مطالعه پادکست استراتژی لینک سازی داخلی

سرچ فرندلی بودن و هدایت راحت کاربران به سایت از اهداف مهم سئو است. به این منظور یک استراتژی سئوی خاص

صرف نظر از اندازه و ماهیت سایت وجود دارد و آن هم بر قراری ارتباط با بخش های داخلی سایت است.

ارتباط درونی ، به معنی قرار دادن لینک های داخل است که یک صفحه را به صفحه وب مناسب و مرتبط دیگری متصل می کند.

معمولا ارتباط داخلی در نویگیشن انجام می گیرد، جایی که کاربر می تواند ببیند و به قسمت های مختلف دسترسی داشته باشد.

مانند صفحه سرویس ها، ارتباط با ما، تماس با ما و…

با این حال، لینک سازی داخلی برای اینکه بتواند تجربه کاربری را بهبود ببخشد، باید روی نویگیشن اصلی سایت و همچنین روی معماری کل سایت اعمال گردد.

برای مثال، زمانی که در حال نوشتن یک پست بلاگ هستید، به محتوای قدیمی هم لینک بدهید و به موتورهای جستجو بگویید که این محتوا هنوز هم در دسترس هستند.

🎙با هم بشنویم »
پادکست چک لیست تولید محتوا

این کار به بازدیدکنندگان جدید شما کمک می کند تا محتواهای قدیمی تر را هم مشاهده کنند.

لینک سازی داخلی به خاصیت سلسله مراتبی بودن (وراثت) سایت شما کمک می کند. به شما این امکان را می دهد که به صفحات مهم ارزش لینکی بالاتری داده شود.

اجازه دهید در ادامه مهمترین عناصری که در استراتژی لینک سازی داخلی وجود دارند، و بهترین شیوه هایی که می توانید آن ها را در سایتتان به کار ببرید را به شما بگوییم.

۱- ساختار و سلسله مراتب سایت

بخش عمده ای از موفقیت سایت شما بستگی به ساختار لینک آن دارد.

قبل از اینکه سایت در صفحه نتایج جستجو (SERP) نمایش داده شود، گوگل آن را با کمک لینک های داخلی (و خارجی) باز می کند.

دنبال کردن لینک های داخلی به گوگل کمک می کند تا ارتباط میان صفحات و محتوای سایت را بفهمد. (در مورد Serp اینجا بخوانید)

وجود ساختار لینک موثر در سایت های سلسله مراتبی مانند فروشگاه های آنلاین و سایت های تجاری که خدمات خاصی ارائه می دهند بسیار مهم است.

از آنجایی که این نوع سایت ها در حال تولید و انتشار محتوا پیرامون یک موضوع کلی تر یا مقوله والد هستند ، اغلب فراموش می کنند که به مقوله اصلی لینک بدهند.

به همین دلیل است که صاحبان سایت های تجاری باید ساختار سایتشان را با دقت برنامه ریزی کنند و مطمئن شوند که صفحات والد به صفحات فرعی متصل شده اند (و برعکس).

بطور کلی ، داشتن یک ساختار سایت خوب اساس استراتژی لینک داخلی را تشکیل می دهد.

🎙با هم بشنویم »
[آپدیت جدید گوگل همراه با پادکست] و تکامل لینک ها + nofollow

این تضمین می کند که ارزش لینک یک صفحه با رتبه خوب می تواند در صفحات دیگر هم جریان داشته باشد و گوگل میفهمد که محتوای این صفحات مربوط به موضوعات مشابه است.

۲- ارزش صفحه داخلی

همان طور که پیش از این ذکر شد. ارزش لینک صفحات با رنک بالا، تاثیر مثبتی بر تمام صفحاتی که به آنها لینک داخلی داده شده میگذارد.

در یک استراتژی لینک داخلی، مطمئن شوید که صفحات شما با صفحات دیگری که قصد دارید به آنها لینک داخلی بدهید مرتبط هستند.

به عنوان مثال ، اگر یک صفحه سطح بالا دارید که می خواهید رتبه بهتری نسبت به صفحات دیگر داشته باشد، از صفحات دیگر به صفحه مورد نظر لینک بدهید.

اگر تمام صفحاتی که به صفحه سطح بالا لینک داده اند ، از طریق لینک های داخلی و خارجی به صفحات ارزشمندی لینک شده باشند، لینک جویس (عصاره لینک) بیشتری را می توانند به صفحه سطح بالا منتقل کنند، و شانس آن را برای افزایش رتبه در نتایج جستجوی گوگل افزایش می دهد.

۳- محتوای boilerplate و محتوای خاص

محتوای boilerplate، محتوایی است که می تواند در چند صفحه از سایت شما تکرار شود.

بسیار مهم است که به محتوای مورد نظر لینک داخلی اضافه کنید تا میزان اهمیت آن تعیین شده و ارزش لینک به صفحه مربوطه منتقل گردد.

محتوای خاص مانند پست های وبلاگ است. این محتوا را می توان در صفحات مختلف کپی کرد. توجه کنید که اگر این کار به درستی صورت نگیرد می تواند منجر به افت جایگاه صفحه در نتایج شود.

🎙با هم بشنویم »
واژه نامه و اصطلاحات متنی و صوتی تخصصی سئو

مطمئن شوید که محتوای شما تجربه کاربری خوبی ایجاد می کند. بنابراین بهتر است تنها به صفحاتی لینک بدهید که از دید کاربر کاملا مرتبط، ارزشمند و مفید هستند.

۴- مفهوم و تجربه کاربری

بر اساس تغییرات الگوریتم های گوگل، بسیاری از بازاریابان در سراسر دنیا به این نتیجه رسیده اند که تحلیل و درک کامل رفتار کاربر کلید اصلی موفقیت در سئو است.

هنگام لینک سازی داخلی، ابتدا باید هدف مخاطب را تجزیه و تحلیل کنید. زمانی به یک صفحه لینک داخلی بدهید که میدانید برای کاربری که وارد صفحه فرود مورد نظر شده جالب است.

برای حفظ مفهوم مرتبط و تعامل کاربر، تنها میان موضوعات مرتبط لینک ایجاد کنید و از نوشتن انکرتکست های کاملا منطبق و تکراری بپرهیزید. متن انکرتکست به کاربر شما کمک می کند تا موضوع خاصی که شما نمیخواهید توضیح بیشتری راجع به آن در متن بنویسید را درک کند.

۵- محدودیت لینک های داخلی

مانند دیگر استراتژی های سئو، لینک سازی داخلی هم مستعد اشتباه است. هیچ قانون جهانی وجود ندارد که به شما بگوید در هر صفحه چند لینک داخلی داشته باشید، امر بهتر است در هر ۱۰۰۰ کلمه، بیش از ۱۰ تا ۱۵ لینک مفید استفاده نکنید تا از طرف گوگل جریمه نشوید.

نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که ارزش لینک یک صفحه با قرار دادن تعداد لینک های داخلی بیشتر تقسیم می شود. برای مثال، اگر شما یک پست بلاگی محبوب با ارزش لینک ۷۰ داشته باشید که ۱۰ لینک داخلی در آن وجود دارد، ارزش هر لینک ۷ خواهد بود.

🎙با هم بشنویم »
پادکست 5 دلیل برای پیدا نشدن سایت در گوگل

بهترین روش های لینک سازی داخلی

در زیر برخی از بهترین روش های لینک سازی داخلی را لیست کرده ایم :

تعداد زیادی محتوا ایجاد کنید. هرچه محتوای بیشتری داشته باشید صفحات داخلی بیشتری را می توانید به آنها لینک بدهید.

لینک های خود را به صورت فالو بسازید تا از خزش آنها مطمئن شوید.

از پلاگین هایی استفاده کنید که کلمات کلیدی را در متن صفحه شناسایی کرده و به طور خودکار به صفحه داخلی مربوط لینک می دهند.

مطمئن شوید که لینک ها بطور استراتژیک قرار داده می شوند، و از دید خوانندگان طبیعی به نظر می رسند.

لینک سازی داخلی ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر برسد، اما مزیت هایی که در دراز مدت برای سئوی سایت دارد بسیار قابل توجه است.

اگر تمام این عوامل را هنگام تنظیم یک استراتژی لینک سازی داخلی در نظر بگیرید، هم موتورهای جستجو و هم کاربران سایت را بهتر درک خواهند کرد، که همین موضوع موجب خواهد شد صفحات سایت رتبه بهتری بگیرند.

پادکست تکنیک های طلایی برای سئو داخلی هم بشنوید…

برای مشاهده اینفوگرافیک اینجا کلیک نمایید…

دریافت و شنیدن پادکست استراتژی لینک سازی داخلی ::

 

دریافت پادکست استراتژی لینک سازی داخلی

کانال تلگرام وبمستر پلاس

صادق رشیدیان

صادق رشیدیان هستم :) عاشق حال خوب ... علایق و فعالیتم دیجیتال مارکتینگ ، گویندگی و دوبله میشه اشاره کرد. پر انرژی ؛ خلاق ؛ فعال و ایده پردازم. برای همراهی و حمایت شما ، وبمستر پلاس رو شروع کردم... خوشحال میشم نظرات و پیشنهادتتون رو برام بفرستین تا بهتر بشیم ;)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا