دیجیتال مارکتینگ

تولید محتوای جذاب: ۵ راز نهفته را در پادکست بشنوید

از جمله مواردی که در رشد کاربر موثر بوده: تولید محتوای جذاب است.

همان طور که همه ما می دانیم افزایش ترافیک و جذب کاربر فرآیندی دشوار و سخت بوده و به همین راحتی نمی توانیم مخاطبین را به سمت سایت هدایت کنیم.

📢 این محتوا با تحقیقات علمی و عملی به همراه تجارب شخصی صادق رشیدیان انجام شده است.

چرا محتوای جذاب اهمیت دارد؟!

تولید محتوای جذاب حالت کششی مثل اهنربا دارد! هنگامی که شما محتوایی تولید می کنید که کاربردی، مفید و جذاب باشد، نرخ ماندگاری و حضور کاربر را افزایش داده و باعث به اشتراک گذاری محتوایتان خواهد شد.

تولید یک محتوای جذاب مطمئنا حضور مجدد مخاطب سایت را تضمین کرده و همین امر می تواند نقطه قوت و صعودتان باشد. از تولید محتوای جذاب و مناسب غافل نشوید. البته توجه داشته باشید تولید یک محتوای جذاب نیاز به تکنیک ها و روش هایی دارد که به آن می پردازیم.

در این مطلب به ۵ راز نهفته در تولید محتوای جذاب می پردازیم که چراغی برای موفقیت شما در مسیر تولید محتوا خواهد بود.

🎙با هم بشنویم »
پادکست تولید محتوای وایرال شده

اولین راز نهفته در تولید محتوای جذاب :: ساختار محتوای مناسب

شاید بپرسید این مورد چه مفهومی دارد؟! زمانی که شما محتوایی تولید می کنید باید به ساختار هدینگ ها یا همان تیترها در محتوای تولیدی توجه داشته باشید. آیا باید در محتوا به شکل نامنظم از H1,H2,H3,H4,H5 استفاده کنیم؟! استفاده از ساختار مناسب و استاندارد با استفاده از کدهای Html می تواند به خوانایی و روان تر شدن محتوا و همچنین سئو و دیده شدن مطالب تان توسط گوگل بیشتر تاکید و توجه داشته باشد.

ساختار تگ های هدینگ نشان دهنده سلسله مراتب بودن محتوای شماست.

تگ های هدینگ در محتوا
تگ های هدینگ در محتوا

استفاده از تگ های هدینگ باعث افزایش رتبه بهتر در موتورهای جستجو شده و نرخ ماندگاری و توجه کاربر را به خود جلب می کند. زمانی که شما از هدینگ ها استفاده کنید، کاربر بیشتر در سایت و مطلب مورد نظر حضور داشته و سیگنالی به گوگل اعلام خواهد کرد که این مطلب حاوی ساختار استاندارد و جذاب می باشد.

ترفندی را از طرف وبمستر پلاس هدیه داشته باشید »  در تگ های هدینگ که استفاده می کنید و بیشتر برای عناوین می باشند، از سوال استفاده کنید. استفاده از سوال ذهن مخاطب را درگیر می کند. ذهن انسان به طور ناخوداگاه با دیدن یک پرسش به دنبال یافتن پاسخ می گردد. به همین خاطر استفاده از طرح پرسش و پاسخ در هنگام تولید محتوا ایده خوبی بوده که از آن استفاده کنید و آن را به عنوان یک هدیه داشته باشید 😉

بیش از این که محتوا تولید و بهینه سازی کنید این سوالات را از خودتان بپرسید:

  • مشتری ایده آل شما چه کسانی هستند؟
  • مشتریان اهل کجا هستند؟
  • آنها به دنبال چه چیزی در سایت شما هستند؟
  • نیاز مشتریان چیست؟
🎙با هم بشنویم »
پادکست اشتباهات رایج دیجیتال مارکتینگ

پاسخ به این سوالات قبل از تولید محتوا، نیازهای کاربران را شناسایی کرده و بهتر می توانید محتوای جذاب و کاربردی بنویسید.

دومین راز نهفته در تولید محتوای جذاب :: اضافه کردن محتوای بصری، انیمیشن ، ویدئو

طبق تحقیقاتی که انجام شده؛ شما تنها و فقط ۷ ثانیه فرصت دارید تا نظر بازدیدکنندگان را به وب سایت خود جلب کنید!

زمان کوتاهیه برای این که بتوانید مخاطب را جذب سایت تان کنید.

در تولید محتوا می توانید از این موارد برای جذابیت بیشتر محتوا استفاده کنید (لطفا جدی بگیرید و انجام دهید)

از ویدئوهای کوتاه در محتوا، گیف های انیمیشن و راهنمای آموزشی، معرفی محصول و خدمات، استفاده کنید.

سومین راز نهفته در محتوای مفید و جذاب :: استفاده از چت بات

بسیاری از کاربران زمانی که به سایت وارد می شوند سریعا به دنبال پیدا کردن پاسخ سوالات خود هستند. قصد داریم در این راز به گزینه مناسبی بنام چت بات (ChatBot) بپردازیم.

چت بات نوعی بات بازاریابی است که کاربران را در زمانی که در وب سایت گم شده و یا سردرگم هستند، کمک می کند. این بات نوعی الگوریتم تعامل با کاربر بوده که خواسته کاربران را که به صورت طرح سوال نوشتاری و یا صوتی را انالیز و تحلیل می کند و بر اساس خواسته کاربر پاسخی برای او فراهم می نماید. این بات ها می توانند مشارکت کاربران را افزایش دهند. تحقیقات نشان می دهد کاربران نیز نسبت به این بات ها کنجکاو بوده و به تعامل با آنها گرایش نشان داده اند.

چت بات
چت بات

چهارمین راز نهفته در تولید محتوای جذاب :: اهمیت به بازدیدکنندگان سایت

قبل از این که شروع به نوشتن محتوا کنید، از خودتان بپرسید، چه کسی قرار است به نوشته ی من اهمیت دهد؟!

🎙با هم بشنویم »
پادکست قوانین جدید در بازاریابی محتوا

در تولید محتوا، به صورتی بنویسید که کاربر حس ارتباط با نوشته ی شما را داشته باشد. محتوایی که می نویسید ماشینی و ترجمه شده نباشد. صرفا به فکر گوگل نباشید که حتما این محتوا باید برای گوگل مناسب باشد، بلکه گوگل در مرحله اول به کاربرانی که وارد سایت می شوند اهمیت می دهد و سپس به سایر مواردی که انجام دادید. محتوا را خوانا، جذاب و کاربرپسند بنویسید. هنگامی یک محتوای خوب و عالی بنویسید مطمئنا ساختار و استاندارد را رعایت خواهید کرد، پس نگران گوگل نباشید 🙂

این سوالات را از خود بپرسید:

  •  چه چیز متمایزی به بازدیدکنندگان ارائه می دهید؟
  • خدمات منحصر به فرد شما چیست؟
  • چه اطلاعاتی ارائه می دهید که آنها در هیچ جای دیگر پیدا نمی کنند؟

پنجمین راز نهفته در تولید محتوای جذاب :: زمان نظارت و تحلیل روی محتواست

زمانی که شما تحلیل و آنالیزی از محتواهای تولید شده نداشته باشید مطمئنا خروجی و نتیجه ی خوبی هم نخواهید گرفت. از راه های مناسب، می توان به ابزارهای تحلیل محتوا مانند گوگل انالیتیک و Finteza و… اشاره کرد.

در ابزارهای تحلیل و آنالیز می توانید به اطلاعاتی نظیر: تعداد کلیک ها، تعداد دفعات بازدید، نحوه هدایت کاربران در سایت اشراف داشته باشید و بتوانید بررسی دقیق و حساب شده ای انجام دهید.

در این مطلب سعی کردیم به رازهای مهم و نهفته ای بپردازیم که کمتر به آن پرداخته می شود و می تواند در روند صعودی و پیشرفت، تولید محتوای جذاب به کمک شما بیاید.

لطفا آنها را بکار بگیرید تا محتوای جذاب و مفیدی برای کاربران تان داشته باشید و آنها را به سمت سایت تان هدایت کنید.

پادکست ترفندهای عنوان نویسی جذاب در تولید محتوا هم می تواند کاربردی و مفید باشد 😉

🎙با هم بشنویم »
پادکست ماراتن بازاریابی محتوایی

✅ برای آنالیز و همراهی شما در مسیر تولید محتوای جذاب به مدت محدود و البته رایگان در بخش نظرات اعلام نمایید.

دریافت و شنیدن پادکست تولید محتوای جذاب با ۵ راز نهفته ::

 

دریافت پادکست تولید محتوای جذاب: ۵ راز نهفته

کانال تلگرام وبمستر پلاس
برچسب ها

صادق رشیدیان

صادق رشیدیان هستم :) عاشق حال خوب ... علایق و فعالیتم دیجیتال مارکتینگ ، گویندگی و دوبله میشه اشاره کرد. پر انرژی ؛ خلاق ؛ فعال و ایده پردازم. برای همراهی و حمایت شما ، وبمستر پلاس رو شروع کردم... خوشحال میشم نظرات و پیشنهادتتون رو برام بفرستین تا بهتر بشیم ;)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن