سئو و بهینه سازی

پادکست سئو چیست

فهرست مطالب این پادکست را می خوانیم :

۵/۵ - (۱ امتیاز)

پاسخ به این سوال از زبان متخصصین ایران و جهان بشنوید و بخوانید.

این پادکست برگرفته شده از مقاله اکادمی وب سیما می باشد که توسط

اقای وبمستر تبدیل به پادکست شده است.

این پادکست با اجرای صادق رشیدیان تولید و منتشر شده است.

در پادکست سئو چیست ؟

پاسخ هایی از متخصصین سئو در ایران و جهان خواهید شنید :

  • آنا انصاری SEO Spesialist at JJ Technology LLC
  • امین اسماعیلی مدیر فنی وبسیما
  • رضا شیرازی مدیر سایت وب ۲۴
  • حجت مسگری متخصص سئو سایت رکاب
  • نیما شفیع‌ زاده Nima.today
  • میلاد شولی مدیر سئو دیجیکالا
  • عادل طالبی کارشناس ارشد کسب و کارهای الکترونیک
  • علیرضا ابراهیمیان متخصص سئو مدیا اد و تپسل
  • علی حاجی محمدی بنیان گذاری همیار وردپرس و ژاکت
  • سعید نجاران مدیر سئو بامیلو
  • آرمان والی بنیانگذار و مدیر عامل نبضینو
  • حسین موسوی مدیر و بنیان گذار کانگورو
  • Aleh Barysevich :: Founder & CMO, Link Assistant
  • Alan BleiweissAlan :: Alan Bleiweiss Consulting
  • Benj Arriola :: SEO Director, Myers Media Group
  • Katya Bovykina :: Digital Marketing Manager, Resolver
  • Michael BonfilsGlobal :: Managing Director, SEM International
  • Clark BoydDigital :: Marketing Consultant
  • Brock Murray :: +Co-founder, seoplus

مطالعه متنی ” سئو چیست ” از زبان متخصصین ایران و جهان ::

پاسخ به سوال ” سئو چیست ؟ ” از زبان متخصصین ایرانی

گستردگی مفهوم سئو موجب میشود هرشخص به فراخور تجربه و دانش خود تعریف متفاوتی از آن ارائه نماید.

هدف ما از جمع آوری این تعریف ها کمک به درک بهتر و سریعتر در این حوزه و شناسایی ابعاد گسترده آن است.

در ابتدا از افرادی که در حوزه سئو و بهینه سازی سایت موفق و تاثیرگذار هستند تقاضا کردیم

تا تعریف خود از این واژه را به صورت مختصر برای ما ارسال کنند.

در ادامه متوجه شدیم که برای ارائه تعریف از سئو نیازی نیست که حتما یک متخصص سئو باشید،

بلکه همه افرادی که به نوعی با فضای کسب و کارهای اینترنتی، تبلیغات و تولید محتوا در ارتباط

هستند میتوانند نگاهی متفاوت و نقطه نظری کاربردی درباره سئو ارائه دهند. در نتیجه آنچه در

این صفحه میخوانید صرفا تعریفی عمومی از سئو نیست.


آنا انصاری SEO Spesialist at JJ Technology LLC

سئو بازی بهتر بودنه

شما نمی تونین گوگل رو فریب بدین که بهترین هستین حتی اگه خودتون اینطور فکر کنین.

در واقع شما از طریق وبسایت تون نماینده گوگل برای کاربران هستین تا بهشون خدمت کنین؛

🎙با هم بشنویم »
پادکست نکات مفید بازاریابی ویژه کسب و کارهای اینترنتی

درست مثل نماینده های یک مجلس یا پارلمان که از طرف مردم انتخاب میشن، وبسایت

شما هم از طرف کاربران بعنوان “بهترین” انتخاب میشه و گوگل بخوبی میفهمه شما واقعا

بهترین هستین یا نه؟!

به همین دلیله که گوگل امروز به امتیازی که وبسایت ها از نظر معیارهای رفتار کاربر، تجربه

کاربری و برندینگ کسب میکنن تو رتبه بندی شون اهمیت زیادی میده! برای بهتر بودن، شما

خیلی بیشتر از اینکه فقط کاربران رو به وبسایت بیارید، مسئولین؛ به همین خاطر سئو با افزایش

رتبه و ترافیک تموم نمیشه.

باید سعی کنین برای کاربران سایت تون ارزشی خلق کنین که در نهایت شما را به عنوان

بهترین انتخاب کنن. این چیزیه که به شما کمک میکنه برنده این بازی باشین.


امین اسماعیلی مدیر فنی وبسیما

چرخه ای از تحلیل، برنامه ریزی و اجرا

سئو فرآیندی بی پایان و تکرار پذیر است که با تحلیل و بررسی کلمات هدف و آنالیز رقبا آغاز میشود.

بر همین اساس استراتژی سئو تدوین شده و برنامه دقیقی برای پیاده سازی آن در نظر میگیریم

و در نهایت مطابق با همین برنامه فرآیند تولید محتوا و لینک سازی را انجام میدهیم.

دستاوردهای ما در ماه های اولیه (پس از شروع سئو سایت) اطلاعات و آمارهای جدیدی فراهم

میکند که زمینه ساز تحلیل های دقیق تر، برنامه ریزی بهتر و تولید محتوای جدید میشود.

این فرآیند بی پایان با هدف کسب رضایت کاربران انجام میشود و یکی از دستاوردهای جانبی

آن کسب رتبه در نتایج گوگل است.

به عبارت دیگر، سئو در دنیای امروز دیگر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیست

بلکه بهینه سازی برای بهبود تجربه جستجو یا Search Experience Optimization است.


رضا شیرازی مدیر سایت وب ۲۴

سئو یک مسابقه است

سئو یعنی تحلیل رفتار کاربران و موتورهای جستجو با هدف طراحی استراتژی مناسب برای کسب بهترین نتیجه ممکن.

سئو در واقع یک مسابقه است که به ازاء هر کلمه کلیدی در موتورهای جستجو برگزار میشود، همه شرکت کنندگان در مسابقه آرزو دارند که مقام اول را بدست بیاورند اما فقط یک نفر برنده میشود، گرچه رتبه های بعدی هم بی نصیب از جایزه نخواهند ماند.

سئوکار کسی است که نیازهای مخاطب را میشناسد، اهداف کسب و کار و منابع آن را میشناسد و بر اساس منابعی که در اختیار دارد و وضعیت رقبا، استراتژی بهینه برای پیروزی در این رقابت را طراحی میکند.


حجت مسگری متخصص سئو سایت رکاب

سئو، یک مسابقه بوکس به داوریِ موتور جستجوگر!

بزارید سختش نکنیم، اگه دنبال تعریف‌های کلاسیک و متداول می‌گردید کافیه یه سرچ ساده بزنید. اما ببینید، چند سال پیش یکی از گوگلی‌ها گفت ما برای رتبه بندی سایت‌ها، ۲۰۰ عامل رو بررسی می‌کنیم. الان احتمالا این عدد بیشتر هم شده باشه. سئو یعنی شما این ۲۰۰ عامل رو پیدا کنید (چون خود گوگل و سایر موتورهای جستجو فقط تعداد کمی از این عوامل رو اعلام کردن که کافی نیست) و بعد، از این شاخص ها استفاده (و نه سوء استفاده) کنید تا رتبه سایت خودتون در نتایج سرچ رو بهتر کنید.

یادتون باشه که اگه از این عواملی که شناسایی کردید سوء استفاده کنید در واقع از “سئو کلاه سیاه” استفاده کردید و هر جایی که باشید یه روزی گوگل پیداتون می‌کنه و شما رو به سزای عملتون خواهد رسوند چون همونقدر که ما دنبال دور زدن گوگل هستیم، گوگل هم دنبال دور زنندگان خودش میگرده. برای همینه که هر سال چندین و چند بار الگوریتم های خودش رو تغییر میده و به روز میکنه.

سئو در نظر من شبیه یک جنگ جهانی بی‌پایانه! یا شاید هم شبیه یک مسابقه بوکس بین چندین متخصص سئو که داورشم خود گوگله. مسابقه بوکسی که بر خلاف روال معمول، بیشتر از دو مبارزه‌گر داره و هیچ وقت هم تموم نمیشه. درسته که سئو فقط به گوگل مربوط نمیشه و برای همه موتور های جستجو موضوعیت داره اما خب قسمت عمده سرچ ما ایرانی ها در گوگله.

🎙با هم بشنویم »
واژه نامه و اصطلاحات متنی و صوتی تخصصی سئو

نیما شفیع‌ زاده Nima.today

سئو یعنی خلق ارزش برای مخاطبِ محتوا

بهترین تعاریف سئو در گوگل نوشته شده و با یه جستجو می‌شه بهش رسید. اما از نظر من ‎سئو یعنی خلق ارزش برای مخاطبِ محتوا.

مخاطبی که میاد تو لینک مدنظرتون باید دو تا کار کنه:

۱- وقت بذاره و مطلبتون رو بخونه (مطلب ارزشمند)

۲- تو سایتتون بلاک نشه (لینک‌دهی هدفمند)


میلاد شولی مدیر سئو دیجیکالا

بررسی، رشد و دوباره بررسی

شاید نزدیک ترین جمله برای سئو مدرن این جمله باشد؛ مجموعه راهکارهای بهبود کارایی سایت و تولید محتوای با کیفیت که در راستای تجربه کاربری و بازخورد مثبت کاربران هدف گذاری می شوند.

چشم انداز کلی در بردارنده پیاده سازی استراتژی مناسب با هدف افزایش ترافیک ارگانیک و کسب جایگاه بهتر در صفحه نتایج جستجوی موتورهای جستجوست.

متخصص سئو مدرن یک هکر رشد باهوش و تحلیلگری کارآمد است که کار با ابزارهای بازاریابی دیجیتال را به خوبی می داند.


عادل طالبی کارشناس ارشد کسب و کارهای الکترونیک

سئو یعنی یک کیک خوشمزه

مولوی داستانی دارد با عنوان فیل، و ماجرایش این است که فیلی در تاریکی به شهری آورده شد. مردم خبر شدند و خواستند فیل را ببینند. و چون فیل از آتش می ترسید، قرار شد تعدادی، در تاریکی بروند و بعد بیایند و به بقیه هم بگویند که فیل چیست و چون است. رفتند و هر یک در تاریکی دستی بر فیل کشیدند. و آنگاه که بیرون شدند، هر یک چیزی گفت، یکی گفت فیل را بادبزنی دریافته (آنکه بر گوش فیل دست کشیده بود) و دیگری فیل را طنابی دانسته بود (آنکه از دم فیل آویزان شده بود) و دیگر فیل را ستونی یافته بود (آنکه پای فیل را در آغوش کشیده بود).

سئو هم همین است. هر کدام از ما، گازی بر این کیک شیرین زده ایم. و هر بخش این کیک شیرین، طعمی دارد.

برای من، سئو یک کیک است. طعم و رنگش بستگی دارد به مواد اولیه ات. و سئو کار، کیک پز است.


علیرضا ابراهیمیان متخصص سئو مدیا اد و تپسل

اعتماد سازی = کسب اعتبار از گوگل!

در فرآیند سئو هیچ راه دررویی پیدا نکردم! و مهم ترین فاکتوری که از سئو تجربه کردم، جلب اعتماد مخاطبان با تولید محتوای غنی و ارزشمند به گونه ای هوشمندانه با تحقیق کلمات کلیدی هدفمند و رقابت با سایر نتایج جستجو بوده که در نهایت منجر به کسب اعتبار (rank) حداکثری از گوگل شده است.

تلاش مستمر برای به روز رسانی محتوای بهتر و خلق تجربه ای کم نظیر برای مخاطب مسابقه ای عادلانه با رقبا به راه می اندازد و اینگونه مخاطب شما را به جایگاه اول می رساند نه گوگل!


علی حاجی محمدی بنیان گذاری همیار وردپرس و ژاکت

سئو یعنی برای کاربرانتان خوب و بهینه باشید

سئو یک فرصت بی‌نظیر برای گرفتن باز خورد و متصل شدن به مشتری است.

گوکل منبعی است که انتها ندارد فقط کافیست اصول آن را پیاده نمایید تا بیشتری کاربر و ترافیک را از آن خود نمایید. اصول سئو نیز همان قوانینی است که باعث میشود کاربر بهتر و راحت تر در سایت شما گردش نماید و سپس کاربر وفادار سایت شما گردد.

🎙با هم بشنویم »
پادکست 5 دلیل برای پیدا نشدن سایت در گوگل

پس تا آنجا که میتوانید برای کاربرانتان خوب و بهینه باشید.


سعید نجاران مدیر سئو بامیلو

سئو در رابطه با استانداردها سخن می‌گوید

سئو در رابطه با استانداردهایی سخن می‌گویید که قرار است به شما کمک ‌کند تا ارتباط بهتری با مخاطبین خود ایجاد کنید.

تکنیک‌های سئو باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید. قرار گرفتن نام سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو (SERPs) بسیار ارزشمند است، در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است. این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود.

با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است.


آرمان والی بنیانگذار و مدیرعامل نبضینو

سئو یک مفهوم چند بعدی است

سئو یک مفهوم چند بعدی است و معنی آن تلاش برای افزایش رتبه صفحات وب شما در موتور جستجوگر است.

از یک بعد به معنای رعایت ساختارهای استاندارد وب است. از بعدی دیگر، بهینه‌سازی عملکرد و تجربه کاربر است و در نهایت مهمترین بعد آن این است که بهترین پاسخ را برای سوال و در خواست کاربر ایجاد کنیم.

این ابعاد در هم تنیده هستند و هر کدام دچار مشکل شوند سئو ناقص خواهد بود و نتیجه نخواهد داد.


حسین موسوی مدیر و بنیان گذار کانگورو

سئو یعنی یک رالی سرعت که خط پایان هم نداره

سئو یعنی شما جلوی چشم کسایی باشید که دنبال تون میگردن!

مفهوم کلی سئو خیلی ساده هست. اون چیزی که سئو رو پیچیده می کنه رقابتی هست که جمع بزرگی از بیزنس های آنلاین همگی برای بدست آوردن اون جایگاه های بالا دارن.

یعنی شما باید انواع تکنیک ها رو در یک رالی سرعت که خط پایان هم نداره به کار ببندی تا بتونی حداقل جزو ده تای اول باشی. تکنیک هایی مثل تولید محتوای کاربردی، لینک بیلدینگ (چه داخلی، چه خارجی) و استاندارد سازی کد.


پاسخ به سوال ” سئو چیست؟ ” از زبان متخصصین جهان

Benj Arriola SEO Director, Myers Media Group

سئو، ترکیبی از یادگیری مداوم و تحلیل اطلاعات

گوگل به صورت مداوم در حال طراحی و توسعه الگوریتم های خود برای ایجاد یک ابزار هوشمند است. ابزاری که می آموزد و رشد میکند. هرچقدر این ابزار بیشتر یاد میگیرد توانایی فریب آن برای انسان ها کمتر میشود.

در طول سالیان گذشته استراتژی های سئو به هدف هماهنگی با این تغییرات ایجاد شده اند و امروزه دانش سئو ترکیبی از یادگیری مداوم و تحلیل اطلاعات است.

با این حال هنوز بسیاری از فاکتورها ثابت مانده است. گوگل همیشه بر روی کیفیت محتوا و رضایت کاربران تاکید داشته است. کاربران دوست دارند بخوانند، گوش دهند، تماشا کنند و اگر دوست داشتند با دیگران به اشتراک بگذارند.

همین مساله موجب شده تا سایت هایی در نتایج گوگل موفق باشند که در کنار تولید محتوا، به رضایت کاربر از این محتوا، توجه ویژه ای دارند.


Aleh Barysevich Founder & CMO, Link Assistant

سئو به تنهایی کارآمد نیست

سئو یعنی تصمیم گیری درست، براساس آمارها و تحلیل های گسترده از آخرین تغییرات گوگل و دستاوردهای سایت.

فرآیندی ساده ولی دشوار!

از نظر من سئو به تنهایی کارآمد نیست و باید با بهینه سازی تجربه کاربر و افزایش نرخ تبدیل به مشتری همراه باشد. ورود کاربر به سایت اولین هدف ما از کسب موفقیت در سئو است ولی مهمتر از آن تبدیل همین کاربر به مشتری خواهد بود.

🎙با هم بشنویم »
پادکست روش هایی برای بهبود ساخت لینک

Alan Bleiweiss Alan Bleiweiss Consulting

سئو یعنی متقاعد کردن گوگل

سئو یعنی فرآیند کمک به ربات ها و الگوریتم های گوگل برای دسترسی بهتر و درک درست از محتوای صفحه با این هدف که بهترین گزینه برای نمایش به کاربر براساس عبارت جستجو شده باشد.

به عبارت بهتر میتوان گفت، سئو یعنی گوگل به صفحه شما دسترسی داشته و متقاعد شود که این صفحه همان محتوایی ست که کاربر به دنبال آن بوده است.


Katya Bovykina Digital Marketing Manager, Resolver

سئو ارتباط میان محتوا و مخاطب است

سئو برای من، یعنی محتوای ارزشمند و ارتباط با مخاطب.

برای پیروزی در رقابت سئو؛ باید محتوایی کاربردی، دقیق، مرتبط و تازه تولید کنید.

اگر در کنار تولید محتوا به فکر ایجاد ارتباط واقعی با مخاطب خود باشید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

علاوه بر این، نشانه گذاری های استاندارد میتواند درک ربات های گوگل از محتوا را نیز ساده تر کند تا گوگل هم

از ارتباط مفهومی میان شما و مخاطب آگاه باشد.


Michael Bonfils Global Managing Director, SEM International

برای موفقیت در سئو باید به زبان مخاطب صحبت کنید

دانش سئو وابسته به زبان یا فرهنگ خاصی نیست ولی پیاده سازی تکنیک های آن در ارتباط مستقیم با تولید محتوا و تعامل با کاربر است.

در فضای رقابت بین المللی، زمانیکه سئو یک سایت را برای چندین زبان و فرهنگ مختلف انجام میدهیم؛ تنها کسی که زبان مادری مخاطب را می شناسد قادر است نیاز مخاطبین را شناسایی کرده و متناسب با عبارات جستجو شده استراتژی محتوایی مناسبی تهیه کند.

این نکته نشان میدهد که یک متخصص سئو، پیش از آنکه به شناخت گوگل و الگوریتم های آن بپردازد باید مخاطب خود و ادبیات او را شناسایی کند.


Clark Boyd Digital Marketing Consultant

سئو یعنی پاسخ مناسب به سوال کاربران

مادامی که کاربران به دنبال پاسخ سوالات خود هستند شرکت هایی که سریع ترین

و بهترین پاسخ را برای آنها فراهم میکنند موفق هستند.

پیشرفت تکنولوژی موجب شده است که دسترسی به پاسخ از طریق ابزارهای

جدیدی مانند موبایل و گجت های الکترونیکی انجام شود. همین اتفاق ساده

موجب شده تا مفهوم سئو بیش از پیش مطرح شود.

وظیفه ما در این شرایط، تولید محتوا و کسب اطمینان از دسترسی مخاطبین

به این محتواست. با توجه به الگوریتم های پیچیده و هوش مصنوعی گوگل که

هر روز در حال پیشرفت هستند، باید بدانیم که راه میانبری برای موفقیت در سئو وجود ندارد.

کسانی که تمرکز خود را بر اصول سئو، تولید محتوا و پاسخ گویی به کاربران قرار دهند

در این مسیر موفق خواهند بود؛ زیرا کاربران همیشه به دنبال پاسخ سوالات خود هستند.


Brock Murray +Co-founder, seoplus

سئو یعنی مدیریت زمان

سئو برای من یعنی تلاش مستمر برای یافتن بهترین و سریعترین ابزارها و تکنیک ها و البته در کنار آن، اشتیاقی بی پایان برای یادگیری.

از ابزارهای جدید نترسید، هر چیزی که به شما کمک میکند تحلیل بهتری از رفتار کاربر یا عبارات جستجو شده توسط او داشته باشید را به کار بگیرید. بخش های آنالیز و جمع آوری اطلاعات را به این ابزارها بسپارید و خودتان تنها نقش تحلیل گیر و تصمیم گیرنده را بازی کنید.

در تجارتی که قواعد آن به سرعت در حال تغییر هستند زمان ارزش بسیاری زیادی دارد. برای موفقیت در سئو زمان را مدیریت کنید.


شنیدن و دریافت پادکست سئو چیست ::

 

دریافت پادکست سئو چیست

کانال تلگرام وبمستر پلاس

صادق رشیدیان

صادق رشیدیان هستم :) عاشق حال خوب ... علایق و فعالیتم دیجیتال مارکتینگ ، گویندگی و دوبله میشه اشاره کرد. پر انرژی ؛ خلاق ؛ فعال و ایده پردازم. برای همراهی و حمایت شما ، وبمستر پلاس رو شروع کردم... خوشحال میشم نظرات و پیشنهادتتون رو برام بفرستین تا بهتر بشیم ;)

نوشته های مشابه

۵ دیدگاه

    1. سلام و درود

      ممنون از حضورتان

      هم ویدئو هم پادکست. داشتن هر دو می تونه بسیار ارزشمند و از لحاظ سئو تاثیر گزار باشه و قطعا ویدئو و پادکست اینده بسیار روشن در رشد وب سایت ها خواهد داشت.

      با احترام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا